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Forschungskolloquium (WS 20/21)

In diesem Semester findet das Kolloquium wieder - soweit nicht anders angegeben - montags von 16:00 bis 17:30 statt, und zwar über Zoom. Der jeweilige Link wird mit der Einladung per E-Mail wie gewohnt eine Woche vor dem Kolloquium verschickt. Wenn Sie regelmäßig an den Veranstaltungen teilnehmen wollen, melden Sie sich bitte entweder auf unserer Mailingliste an (siehe https://lists.uni-koeln.de/mailman/listinfo/ipk-forum) oder schicken eine Mail an stefan.baumann@uni-koeln.de.

  • 05.10., 11:00 (bis max. 12:30)
    Oliver Niebuhr (Centre for Industrial Electronics, University of Southern Denmark, Sønderborg/DK): Charisma myths scrutinized - how (well) phonetic evidence relates to traditional rhetorical statements (Abstract)
     

  • 23.11.
    Jessica Di Napoli (Institut für Anglistik, Amerikanistik und Romanistik, RWTH Aachen): Functions of pause in Italian television news and task-oriented dialogue (Abstract)
     

  • 07.12.
    Loredana Schettino (Università degli Studi di Salerno): Hesitation strategies in Italian discourse: developing a model for speech synthesis systems (Abstract)
     

  • 14.12.
    Marlene Böttcher (Abteilung Linguistik/Anglistik, Universität Stuttgart): Semantic and Prosodic Prominence – Pronouns Realisation in Spontaneous Mono- and Bilingual English (Abstract)
     

  • 11.01.
    Joanna Rączaszek–Leonardi (Human Interactivity and Language Lab, University of Warsaw): How to understand the relation between dynamics and symbols: developmental emergence of language as interaction control (Abstract)
     

  • 18.01.
    Jacopo Torregrossa (Institut für Romanische Sprachen und Literaturen, Goethe-Universität Frankfurt): The processing of Italian nuclear and non-nuclear accents by L1-German-L2-Italian listeners (Abstract)
     

  • 25.01.
    Simon Wehrle (IfL-Phonetik, Universität Köln): Turn-Taking and Backchannelling in Autism Spectrum Disorder (Abstract)
     

  • 08.02.
    Simona Sbranna (IfL-Phonetik, Universität Köln): Developing linguistic competence in second language learning: fluency and prosody in Italian learners of German (Abstract)