zum Inhalt springen

Dissertationen

SoSe 2023

  • Giulia Sperduti: “A Basket of Mysteries” A Cognitive Linguistic Analysis of Rita Dove’s reworking of Greek myths (Erstbetreuerin: Prof. Dr. Anna Bonifazi, Zweitbetreuerin: Jun. Prof. Dr. Judith Rauscher, Drittbetreuer: Jun. Prof. Dr. Joachim Harst)

Masterarbeiten

WiSe 2023/2024

  • Nika Pascale Volk-Spiller: Gendergerechte Sprache in dialogischen Unterhaltungspodcasts – eine gesprächsanalytische Untersuchung (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)
  • Belkis Müberra Keles-Ng: “Mach kein Auge”: Exploring Cognitive and Sociolinguistic Aspects of Turkish-Based Idiomatic Expressions Using Body-Parts in German Rap Songs (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)
  • Madeleine Pikowsky: Multimodal metaphors of depression and recovery in children’s narratives: A cognitive analysis (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)

WiSe 2022/2023

  • Smaragda Savvidou : Cypriot Greek in young adults: An investigation of their attitude towards the use of this variety. (Betreut von Dr. Giuseppina di Bartolo)

SoSe 2022: 

  • Pinelopi Ioannidou: Recalling objects through modes: a study on cross-modal anaphoric chains in Ritchie’s Sherlock Holmes movies (2009 and 2011). (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)
  • Ortun Greeske: Sprache und Kommunikation im interkulturellen Kontext am Beispiel einer crosslinguistischen Analyse des Wortes sorry. (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)

SoSe 2021: 

  • Katharina Grömping: Der konzeptuelle Einsatz von Regen als multimodale Metapher im Musikfilm Les Misérables (2012). (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)

SoSe 2020:

  • Juline Hagemann: Multimodalität durch Gesten, Mimik, Melodie und Wörter in Live Performances von Till Lindemann (Rammstein). (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)

Bachelorarbeiten

SoSe 2024

  • Elisabeth Göbbels: “Navigating Narrative Structure: Segmentation Choices in Translated Georgian Folktales” (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)

WiSe 2023/24

  • Anna Sponagel: Investigating Continuers in German. Encouraging and discouraging continued speakership through backchannels ‘ja’ and ‘hmmm (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)
  • Lena Weigel: Explorative Analyse der Sprache in Tweets über Mansplaining-Erfahrungen (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)

WiSe 2022/23

  • Annika Liebetanz: Who needs punctuation marks anyway? –A closer look at the relationship between punctuation marks, emojis, and clause boundaries (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)

SoSe 2021

  • Madeleine Pikowsky: Compression and multimodal meaning in Sven Nordqvist's children's books: a cognitive account.  (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)
  • Nadine Mathé: Miscommunication in Socio Cognitive Approach Theory and Relevance Theory. (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)

SoSe 2020:

  • Marijke Bosmans: Metonymy and metaphor in black and white. The thin line between literal and figurative language in Dutch expressions containing wit ‘white’ and zwart ‘black’. (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)
  • Jonas Frings: Hörst du auch, oder liest du nur? – Interpunktion mit und ohne auditivem Stimulus. (Betreut von Prof. Dr. Anna Bonifazi)
*